Condicions per a la implementació per Chris Brown

Professor d’Educació i Director de Recerca al Departament d’Estudis d’Educació de la Universitat de Southampton. Chris té un interès de llarga trajectòria en com les persones aprofiten grans idees per millorar la condició humana. Tradicionalment, la seva feina s’ha centrat en el sistema educatiu, però recentment ha orientat la seva atenció cap a la “societat informada per idees”; Com podem garantir que les idees estiguin disponibles i s’utilitzin de manera efectiva en benefici de tothom? Chris ha escrit o editat uns 22 llibres i prop de 100 articles en revistes acadèmiques en l’ampli àmbit de la recerca, l’evidència i l’ús de les idees.

 

En aquest breu vídeo es defineixen tres condicions que són d’alta importància a l’hora d’introduir pràctiques educatives basades en evidències de recerca a les escoles.

Parlem de…

A. El paper dels líders a les escoles

    • Líders escolars han de prioritzar aquesta idea d’utilitzar la recerca. Han de fer que sigui una cosa a la qual donin atenció i recursos.
    • En concret, han de proporcionar temps als docents perquè realment es puguin reunir, interactuar i compartir pràctiques efectives.

B. Formalització

    • Per que formi part del dia a dia escolar. Per exemple, avaluar el rendiment dels docents en funció de si utilitzen o no la recerca.
    • Que els governants i altres responsables de l’escola ho tinguin com una de les seves prioritats. Cal assegurar-se que sigui una de les tres principals tasques que les escoles han de fer.

 C. Mobilització

    • Assegurar-se que la recerca pugui circular dins de l’escola,
    • que els resultats efectius es difonguin dins l’escola perquè els docents
    • es puguin beneficiar, reflexionar-hi i utilitzar-los en la seva pràctica.

 

Per saber més sobre el treball de Chris Brown, podeu visitar el seu perfil a:

Materials per als centres

Materials del projecte

Sessió 1. Introducció al concepte d’evidències

Sessió 0. Trobada de constitució de la Xarxa ​