
🎤 Presentació de REDU-CAT al Congrés Internacional EDO 2025
Aquesta setmana hem tingut l’oportunitat de presentar REDU-CAT en el marc del simposi “La función docente en la sociedad actual: retos, aprendizajes y nuevas competencias para la mejora de los resultados educativos” coordinat per Carme Sanjuan (Departament d’Educació i Formació Professional).
🧠 En la primera participació, Georgeta Ion i Anna Díaz van reflexionar sobre la figura del docent investigador/a, un perfil amb doble identitat: docent que facilita l’aprenentatge i alhora creador/a de coneixement, capaç de fer-se preguntes i prendre decisions informades a partir de l’ús d’evidències. Una recerca prèvia (projecte EIPSI) mostra que, tot i percebre’n beneficis clars (millora de la pràctica i dels resultats dels estudiants), les dificultats persisteixen: accés a fonts fiables, comprensió del llenguatge tècnic, i aplicació a la realitat d’aula.
📊 En la segona participació, Marina Fuentes va compartir resultats preliminars del qüestionari sobre la percepció docent envers l’ús d’evidències de recerca per al desenvolupament professional en el marc de la societat 5.0, aportant una mirada actualitzada a les necessitats i potencialitats dels equips educatius.
🌱 Amb REDU-CAT plantegem un enfocament col·laboratiu, on investigadors/es i docents comparteixen espais i processos de cocreació per fer de l’ús d’evidències una pràctica significativa i sostenible, no només individual, sinó també a nivell de centre educatiu.
💬 Seguim apostant per la formació, la reflexió i el treball en xarxa com a motors de transformació educativa basada en recerca.
